Tagi i kategorie WordPressa bez wątpienia są pomocne na stronach, blogach o dużej zawartości treści. Wówczas łatwo i szybko można przefiltrować treści względem wybranego słowa, kategorii tematycznej itp. Oprócz usprawnienia korzystania, przeglądania witryny oznaczania treści tagami i porządkowanie treści w poszczególnych kategoriach pomaga w pozycjonowaniu serwisu www.
Tagi i kategorie WordPressa – Nie tylko dla SEO
WordPress z automatu udostępnia pole tagowania i kategorii podczas publikacji postów. Z pól tych możemy korzystać ale nie musimy, są one nieobowiązkowe. Nie wypełniając pól tagów i kategorii nasze wpisy będą publikowane jako nieskategoryzowane. Chcąc dodać tagi wystarczy je wpisać w odpowiednie miejsce, również kategorie można dowolnie dodawać wraz z podkategoriami tworząc drzewo struktury. Tagowanie postów, artykułów nie powinno odbywać się wyłącznie z myślą o SEO, aczkolwiek wiele osób tak postrzega ten element publikacji w WP. Faktycznie tagi dla danego artykułu pomagają wyszukiwarkom znaleźć daną publikację w odpowiedzi na zadany tag w polu wyszukiwarki. Mimo wszystko Google ma tak opracowane algorytmy szukania, że samo tagowanie nie wystarczy, jeśli faktyczna treść publikacji nijak nie nawiązuje do danego słowa kluczowego. Większość blogerów pomija tagi, nie doceniając ich mocy. O wiele więcej autorów przywiązuje wagę do kategorii, które tworzy dla swoich artykułów. Co ważne i warte podkreślenia tagować warto fotografie umieszczane na stronie. O tagach do tekstu mówi się często i dużo, tymczasem o opisach, nazwie i tagowaniu multimediów rzadko się wspomina.
Uporządkowana treść
Dzięki kategoriom wpisów można precyzyjnie uporządkować treści. Co więcej jeden wpis można przypisać kilku kategoriom, z którymi ma związek tematyczny. Czytelne, przejrzyste strony premiuje Google. Tym samym jeśli zadbany o uporządkowaną strukturę kategorii zyskamy na pozycjonowaniu. Ważne by umieć zachować umiar. Zbyt wiele tagów i kategorii zamiast ułatwiać może utrudniać. Nie ma ograniczeń co do stosowania tagów i kategorii, jednak należy do tej opcji podchodzić z rozsądkiem. Tagi mogą być widoczne bądź ukryte, zwykle wyświetlają się pod tekstem. Po kliknięciu dany tag wyświetli się nam lista artykułów, treści które otagowane zostały właśnie tym hasłem. To właśnie to różni tagi od komendy szukaj, która przeszukuje treść witryny i znajduje treści zawierające dane hasło, nie zaś treści otagowane tym hasłem. To od autora publikacji zależy czy dana treść zostanie otagowana i jakimi hasłami. Dzięki tagom czytając ciekawy artykuł na stronie można szybko przeskoczyć do treści o podobnej treści również na tej samej stronie.
Estetyka wpisu
Stosowanie tagów i kategorii prezentuje się jako profesjonalne i estetyczne. Czytelnicy cenią sobie dopracowane publikacje, stad też warto poświęcić nieco czasu i włożyć trudu w uzupełnienie tagów i przypisanie wpisu do kategorii. Bez wątpienia tagowanie może pomóc, zapewne nie zaszkodzi. Wpływ na SEO nie jest jednoznaczny. Wiele webmasterów i pozycjonerów spiera się co do znaczenia tagów dla SEO. Pod katem optymalizacji witryny tagowanie jest wskazane, podobnie jak ustanowienie kategorii wpisów.