Hosting Lublin

Serwery wirtualne dla firm

Jak pisać teksty by poprawić widoczność w Google

Pisanie tekstów na stronę www czy blog może mieć różne cele. Nie ma jednak przeszkód, by poza pisaniem po to aby witryna była atrakcyjna, ciekawa tekst również uwzględniał zasady sprzyjające pozycjonowaniu w Google. Podstawową zasadą w pisaniu jest unikalność tekstu. Optymalnym tekstem dla Google jest tekst oryginalny a zarazem zawierający frazy słów kluczowych, które są poszukiwane przez użytkowników przy pomocy wyszukiwarki Google. W dalszej części artykułu podpowiadamy jak pisać teksty by poprawić widoczność w Google.

Jak pisać teksty by poprawić widoczność w Google – Idealny tekst dla Google

Idealny tekst dla Google to niewielka ilość tekstu o wysokiej jakości przejawiającej się w tematyce, słowach kluczowych, formie tekstu. Im więcej można dowiedzieć się z tekstu, tym lepiej. Tyczy się to zarówno wpisów blogowych jak i opisów produktów. Wysoko oceniane teksty przez Google są premiowane podwyższeniem pozycji witryny w Google. Zadając pytanie w Google oczekujemy wyników witryn, które odpowiedzą na nasz problem. To właśnie te teksty są najbardziej cenione i też przez Google doceniane na podstawie popularności wśród internautów.

Wbrew pozorom nie jest łatwo osiągnąć wysoką jakość tekstu w oczach Google. Treść powinna zadowolić nie tylko algorytmy robotów Google ale przede wszystkim odpowiadać grupie docelowej czytelników. Inaczej będziemy pisać blog podróżniczy, inaczej naukowy itp. Stosowna konwencja tekstów odpowiada za ich poczytność, a co za tym idzie pozycję w Google. W idealnym tekście nie powinno zabraknąć autorskich fotografii z należytym opisem, odnośników do innych równie wysokiej jakości treści. Bezwzględnie tekst powinien być zwięzły i rzeczowy, wnoszący nowe informacje lub świeży pogląd na powszechne tematy. Prócz tego dobry tekst powinniśmy napisać w sposób ciekawy, poprawnie pod względem gramatycznym, językowym, nie zawierać nienaturalnych powtórzeń słów kluczowych.

Jak pisać teksty by poprawić widoczność w Google

Częstotliwość publikacji

Poza samym tworzeniem tekstu istotna jest jego aktualność, jak też częstość publikacji w danej witrynie. Nie zaleca się ani zbyt częstej publikacji dużej ilości tekstu ani przeciwnie. Systematyczne wypełnianie strony nową treścią pomaga jej w budowaniu wysokiej pozycji, jak też sprzyja poszerzaniu grona czytelników. Interesujące teksty zachęcają internautów do czytania, odwiedzania strony a także komentowania, udostępniania artykułów w mediach społecznościowych. To na ile teksty są atrakcyjne dla czytelników można sprawdzać w statystykach witryny analizując klikalność tekstu i czas spędzany przez użytkowników na danej podstronie, wpisie.

Poradniki, instrukcje, opinie

Poza publicystyką, czy też suchymi artykułami opisowymi, informacyjnymi cenionymi tekstami przez wyszukiwarkę Google jak i użytkowników są teksty o charakterze poradnika, opinii o produkcie, miejscu, usłudze, czy też instrukcje i recenzje produktów. Zamieszczenie w witrynie po kilka tekstów z każdego gatunku gwarantuje dużą popularność w Google. Popularne są również rankingi tematyczne. Coraz częściej do Internetu sięgamy po odpowiedź na konkretne pytania. Teksty odpowiadające na najpopularniejsze pytania internautów doskonale wspierają pozycjonowanie.

 

Jak pisać teksty by poprawić widoczność w Google
Przewiń na górę