Reklama internetowa ma wiele postaci. Aby marketing w sieci był zrównoważony i skuteczny winien przebiegać wielotorowo. Liczą się nie tylko reklamy w przeglądarce Google, ale również w social mediach, jak i poprzez pocztę e-mail. Istnieje także wiele innych, mniejszych działań zmierzających do pozyskania jak najszerszego grona klientów. Zastanawiasz się jak dotrzeć do nowych klientów? Poniżej przedstawiamy trzy najpopularniejsze rozwiązania.
Pozyskiwanie nowych odbiorców
Tworzenie promocji, akcji marketingowych z myślą o nowych odbiorcach wymaga opracowania strategii działania, jak też harmonogramu podejmowanych działań. W obszarze penetracji sieci podejmować można działania równolegle do działań marketingu podtrzymującego. Marketing taki wykorzystuje formy reklamy sprawdzone pod kątem zwrotu, skuteczności. Pozyskiwanie nowych klientów to swego rodzaju metoda prób i błędów, aczkolwiek każde działanie winno być uprzednio przeanalizowane pod względem ryzyka, korzyści i kosztów.
Jak dotrzeć do nowych klientów
Do najpopularniejszych metod reklamy online należy GoogleAds, jak również reklama w Facebook w tym FB Ads, a także e-mail marketing. Nie są to metody uniwersalnie niezawodne, jednak sprawdzają się one w większości przypadków, niezależnie od branży, produktu czy usługi, jak tez grupy docelowej.
GoogleAds to reklama często niedostrzegana przez odbiorcę. W przeciwieństwie do sztywnych reklam wyświetlających się na stronach www, na których treść nie mamy wpływu, w przypadku GoogleAds są to reklamy potencjalnie chciane. Dzięki temu, iż nawiązują do zainteresowań potencjalnego klienta mają o wiele wyższą skuteczność w oddziaływaniu. Ponadto są stosunkowo niedrogie. Zasada działania w przypadku Facebook Ads jest podobna, co za tym idzie również efektywność FB Ads jest porównywalna. Bez wątpienia są to sposoby na nowych klientów godne rozważenia, sprawdzenia.
Jeśli chodzi o e-mail marketing, newsletter to jest to kwestia dyskusyjna. Wiele mailingów trafia do spamu. Zaś ta część która trafia we właściwe miejsce w skrzynce odbiorczej może być kompletnie nieczytana, pomijana i usuwana bez otwarcia. Powodem jest najczęściej natłoku reklam dostarczanych na skrzynkę mailową. Dobrze opracowany e-mail marketing, głównie pod względem dopasowania z grupą docelową, dobrze wyselekcjonowana ma szanse na powodzenie.
Interakcja z odbiorcą
Reklamy zachęcające do interakcji, kuszące atrakcyjną ofertą, intrygujące przekazem, skłaniające do zaspokojenia ciekawości to także świetny sposób na pozyskiwanie nowych klientów. Należy jednak liczyć się z różnorodnością preferencji potencjalnego odbiorcy, jak też liczebnością grupy docelowej. Oferując produkt wąskiej grupie klientów trudno oczekiwać tysięcy nowych klientów.
Programy lojalnościowe i poleceń
Wbrew pozorom systemy poleceń i gratyfikujące lojalność konsumencką mogą być świetnym narzędziem do rozbudowy bazy klientów. W połączeniu z reklamami przypominającymi typu Ads wyróżnia je skuteczność sprzedażowa. Wykorzystując wielość kanałów dotarcia do klienta równolegle można spowodować oczekiwane działanie. Jednak należy to robić z umiarem, gdyż nadmiar reklam może przytłaczać, jak też zniechęcać.