Stworzenie strony internetowej to nie wszystko by zacząć działać w sieci. Aby uruchomić serwis WWW potrzebna jest zarówno domena, jak i hosting, serwer na którym będzie umieszczona witryna. Dopiero trzy wspomniane elementy pozwalają na udostępnienie klientom, użytkownikom treści w Internecie. Szereg webmasterów oferuje kompleksową usługę wykonania strony www zapewniając tym samym zarówno domenę, jak i hosting w cenie. Warto jednak przypilnować, by rejestracja domeny była na jej docelowego właściciela, nie zaś na agencję reklamową. Zaletą korzystania z domen proponowanych przez webmasterów jest to, iż nie mając własnego pomysłu na adres uzyskamy pomoc doświadczonych profesjonalistów przy jej wyborze. Z poniższego artykuły dowiesz się dlaczego warto mieć swoją domenę.
Dlaczego warto mieć swoją domenę?
Własna strona internetowa to obecnie standard wśród przedsiębiorców nie tylko tych działających online, ale w każdej firmie. Jeśli chodzi o domeny, sytuacja jest zdecydowanie bardziej zróżnicowana. Mając stronę lub chcąc takową stworzyć dobrze jest pomyśleć o zakupie na własność domeny internetowej. Jej koszt zależny jest od wielu czynników i może wynieść zero złotych, kupując w promocji, jak i wiele tysięcy złotych gdy musimy domenę odkupić z drugiej ręki.
Posiadanie własnej domeny internetowej jest opłacalne na wielu płaszczyznach. Korzystanie z darmowych opcji, zwłaszcza subdomen niesie ryzyko, że pewnego dnia domena główna zniknie, przestanie działać a wraz z nią i nasza subdomena. Ponadto subdomena wydłuża adres naszej witryny, co negatywnie wpływa na popularność strony w sieci, również w Google jeśli chodzi o pozycjonowanie. Bardzo często zakup domeny powiązany jest z usługą hostingową, ale nie jest to warunkiem koniecznym. Kupując hosting firmy hostingowe chcąc klientów zachęcić do skorzystania z oferty oferują domenę w promocyjnej cenie lub wręcz nieodpłatnie. Domenę wykupić można na rok lub krócej, ale i dłużej. Jeśli jesteśmy przekonani do danej domeny warto opłacić abonament z góry nawet na dziesięć lat, by po drodze nie zapomnieć o wpłacie i tym samym utracić swój adres witryny przez niedopatrzenie, pomyłkę.
Bezwzględnie atutem posiadania domeny jest jej wartość, realna cena rynkowa. Wiele domen stanowi inwestycję, gdyż z czasem drożeją. Im są one mniej dostępne, tym są droższe gdybyśmy chcieli je odsprzedać. Posiadanie domen, na które ma ochotę konkurencja daje nam przewagę w biznesie online, co jest kolejnym z plusów. Wiele osób zajmuje się jedynie skupowaniem i odsprzedawaniem domen.
Co jeszcze warto wiedzieć?
Domena internetowa to element tożsamości firmy, podobnie jak nazwa czy logo przedsiębiorcy. Najczęściej domenę internetową wybiera się raz, na początku działania firmy w sieci, chociaż zdarza się też zmiana adresu strony gdy domena ma już ugruntowaną pozycję w Google. Domena winna być spójna z nazwą firmy, chociaż coraz częściej jedna firma zakłada dziesiątki sklepów online o rozmaitych adresach, które oferują ten sam towar. O nazwie firmy dowiadujemy się dopiero z faktury, zaś same sklepy online posiadają adresy kojarzące się z asortymentem jakim dysponują w sprzedaży. Domena winna być krótka, zwięzła, czytelna i łatwa do zapamiętania.
Jedną z korzyści płynących z posiadania domeny jest to, iż domena może stać się elementem marketingowym, promocyjnym. W XXI wieku adres internetowy bywa bardziej istotny od rzeczywistego. Nawet jeśli jeszcze nie posiadamy strony, firmy, ani tez sławy warto zainwestować w domenę. Nie są to duże koszty, tymczasem jest jak znalazł w chwili gdy zaistnieje taka potrzeba. Rejestracja domeny jest dziecinnie prosta i trwa minuty. Nasze wymyślone adresy stron można łatwo sprawdzić w serwisach do tego stworzonych, czy są wolne, dostępne do rejestracji. Na szczęście istnieje wiele rozszerzeń domen, dzięki czemu z popularnych nazw może korzystać kilka podmiotów. Jeśli mamy taką możliwość zakładając firmę i rejestrując domenę warto wykupić domeny z wszystkimi rozszerzeniami tej nazwy na własność. Unikniemy wtedy czarnego PR, konkurencji, pomyłek itd. Do najpopularniejszych domen należą te z końcówką eu i pl. Jednak wciąż wiele firm decyduje się na adresy z końcówką biz, com, org itd.